.

Välkommen till oss!

.

Stans Gladaste Pass

Välkommen till stans absolut gladaste och mest välkomnande förening.

Träning på ett på ett smart och roligt sätt!
Vi på Videdals GIF hjälper gärna till med detta. Vår målsättning är att ge våra motionärer en så allsidig och rolig träning som möjligt till humana priser. Vi erbjuder varierande aktiviteter i en trivsam, vänlig och personlig miljö. Hos oss får du vara precis den du är.

Vi jobbar för att varje pass ska vara roligt, fartfyllt och medryckande. Vi satsar på bra utbildningar för våra ledare och ger dem stor frihet att uttrycka sin personlighet både när det gäller rörelser och musikval. Vi varierar våra pass på många sätt genom att tillgodose olika behov av konditionsträning, smidighet, styrketräning och cardioträning.

Trots våra låga priser gör vi inte avkall på kvalitén. Bra motion till bra pris är vårt motto!

Våra lokaler!
De flesta pass hålls på Husiegård (Kasern 5), där vi har en gruppträningslokal och reception på 2:a våningen och en spinninglokal på 1:a våningen. Barngympa hålls på Bäckgårdsskolans stora idrottshall. Vi har även vissa pass i danssalen på Videdals Privatskola.

OBS! Vår reception är endast bemannad i anslutning till våra pass.

Videdals GIF har funnits i 60 år.

Det var redan från början ”den lilla föreningen med det stora hjärtat”. Vi var en enkel gymnastik- och idrottsförening med gymnastik, badminton och fotboll i Videdalshallen. Inriktningen har med åren ändrats och nu kör vi hälsofrämjande gruppaktiviteter primärt på Husiegård, men även på Videdals Privatskola och Bäckagårdshallen där vi har våra omtyckta barngympapass.

Vi är stolta över Videdals GIF – en mötesplats för alla, unga som gamla. En förening som har engagerat och inspirerat så många sedan 1963 – och du, vi har bara börjat.

Hoppas du vill vara med på resan!