Styrka, smidighet och balans

Stabiliserar och stärker kroppen

En timme bara för dig

Yoga Malmö

Yoga är sanskrit och betyder förening av kropp, tanke och själ. Troligtvis uppstod yoga för mer än 3000 år och det finns i dag ca 200 olika former. Gemensamt för alla dessa är dock att man genom koncentration, andning och kroppsövningar når inre och yttre balans. Du bestämmer själv utifrån dina egna förutsättningar hur mycket du vill utmana dig själv och din kropp och med vilken intensitet du utför övningarna. Det som är viktigt är att inte göra våld på sig själv (himsa på sanskrit). Varje yogaklass ser olika ut beroende på gruppens behov och energinivå. Ibland kan ett pass vara mer fysiskt med fler asanas (yogiska ställningar) medan det andra gånger har ett mjukare och lugnare fokus, med fler jathisövningar (rytmiska rörelser som mjukar upp kroppen), allt beroende på energitillgången i gruppen som helhet. Även olika typer av andningsövningar och kortare meditationer ingår.

Målet med yoga är att nå en inre förening mellan kropp och själ men resultatet av det är också en starkare och smidigare kropp, mer välbefinnande och ett större lugn. Kom ihåg att ett yogapass är din tid för dig själv, en tid som du unnar dig själv för att må bra!

Yoga för stela män

Den här yogan är speciellt utformad för alla de män som har stela muskler, men passar givetvis alla män. Du får lära dig grunderna i yoga och kommer att guidas igenom olika positioner för att öka rörligheten samt stabilisera och stärka kroppen. Yoga är ett bra kompliment till annan träning och motverkar även stress.

Yinyoga

Yinyoga är en form av meditation, kroppslig medveten närvaro som även ger en bra introduktion eller komplettering till annan meditation. Yinyoga är tillgänglig för alla kroppar då vi anpassar ställningen efter kroppen och inte tvärtom.

KOMMANDE PASS
Lör 27/4
Mån 29/4
Tors 2/5
Lör 4/5
Mån 6/5
Ons 8/5
YinYoga
Tors 9/5
INSTRUKTÖRER
Souha Abdullatif
Ulrika af Sillén
PLATS
Husiegårds Idrottshus
Husie Kyrkoväg 92
FRÅGOR
info@videdalsgif.se
.
Vi jobbar för att varje pass ska vara roligt, fartfyllt och medryckande.